C/ Dr. Crussafont en l’entorn del riu Ripoll – L’opinió dels partits

0

Partit dels Socialistes de Catalunya

La mal anomenada Carretera de Can Llobateres

Els Socialistes de Barberà volem deixar ben clar que la mal anomenada carretera de Can Llobateres és el carrer del Dr. Crussafont que connecta el nucli Urbà amb el PI de Santiga. Aquest carrer discorre paral·lel al torrent de Can Llobateres dins de l’entorn del Parc Fluvial del riu Ripoll i és aquest torrent el que en episodis de pluja intensa com el Glòria ha provocat l’esllavissament del ferm d’un 1,80 m de fondària, al llarg de 20 metres i afectant la meitat de l’amplada de la calçada i per tant, no es pot garantir la circulació de vehicles i en conseqüència ha de romandre tancada al trànsit.

Abans de poder-la obrir, s’han d’atacar les causes que provoquen l’erosió de la llera del torrent i les posteriors esllavissades del ferm que són degudes al sobreeiximent dels col·lectors del clavegueram i d’aigua pluvial a la capçalera del torrent a Can Roqueta a Sabadell, doncs tota l’aigua recollida al PI és evacuada de forma sobtada al torrent quan prèviament a la seva existència aquestes pluges s’infiltraven en les terres de conreu i paulatinament el torrent recollia les escorrenties.

Per evitar aquests fenòmens s’han de reconduir aquests cabals a una bassa de tempesta que reculli tot el cabal d’aigua i les vagi lliurant al torrent de forma paulatina evitant així que l’aigua de pluja baixi en tromba torrent avall. En la solució també estan implicats l’Ajuntament de Sabadell, l’Agència Catalana de l’Aigua i el Consorci Besòs – Tordera.

Finalment dir que les poques hectàrees de bosc i de parc fluvial del riu Ripoll les hem de protegir de qualsevol agressió, per tal de ser resilients davant del canvi climàtic i per tal de que la ciutadania el pugui gaudir fent-ne un us responsable.

 

Plataforma Ciutadana per Barberà

LA CARRETERA DE CAN LLOBATERES I LES RELACIONS VEINALS

Si be el municipalisme es la base demogràfica i geogràfica de la política en la PCPB, la interdependència de les ciutats veïnes es quelcom que no podem obviar. El succeït amb el carrer del Doctor Crusafont o Carretera de Can Llobateres, es una clara mostra de les conseqüències de com la política socialista, decidida des de Barcelona enlloc de Barberà del Vallés, perjudica a la nostra ciutat.

L’enfonsament d’aquest carrer, es fruit de la urbanització dels vorals del riu Ripoll per part dels nostres veïns de Sabadell ha resultat en filtracions i canalització de l’aigua en el nostre carrer fins a esfondrar-lo. Esperem que els propers governs locals estiguin encapçalats per governants preocupats pel benestar dels ciutadans i no la seva progressió professional en la política supramunicipal.

Deixant clar l’origen i les conseqüències d’aquesta situació, toca mirar endavant. A opinió de la PCPB, el destí de la Carretera de Can Llobateres es que, donada la seva ubicació i la condició del sòl, esdevingui un paratge on les persones siguin el centre. Reconeixem la seva utilitzat per descongestionar el transit en l’autopista per arribar a la resta de ciutats del Vallés, però no pot ser altre cop un pas de camions, doncs no es reuneixen, mes enllà de criteris ideològics, les mesures de seguretat oportunes. Volem doncs crear una via on puguin circular turismes però que compti també amb una via ampla, suficient i segura per a que les barberenques hi puguin passejar.

Esquerra Republicana de Catalunya

Aquest partit no ha pogut participar en aquesta edició de l’opinió dels partits.

 

Podemos

Aquest partit no ha pogut participar en aquesta edició de l’opinió dels partits.

 

Ciudadanos

En diversos Plenos se han expuesto las razones que han provocado el corte de la zona situada en la confluencia de las calles Verneda y del Doctor Crussafont y en ellos Cs ha pedido que se agilice la reapertura de dicho tramo. Será necesaria una amplia coordinación entre administraciones para solucionar dicho problema. Y desde Cs Barberá, apostamos por la reapertura. Por otro lado,  las restricciones durante el confinamiento han hecho que muchos vecinos de Barberá del Vallés hayan descubierto esta ruta entorno al Río Ripoll, tanto el margen del Parque Agrario y del Molí Vermell, como el margen el opuesto, de la Torre de Ca n’Altimira y el Castillo de Barberá. Debería ser un proyecto de ciudad, con el objetivo común de preservar el entorno natural y protegerlo, y promoverlo al mismo tiempo con el desarrollo cultural y turístico del Castillo de Barberá. Este edificio emblemático y simbólico de nuestra ciudad, junto con la Iglesia de La Románica, se han convertido en ejes fundamentales de nuestro patrimonio histórico y cultural. La rehabilitación integral del Castillo, para convertirlo en un edificio multifuncional y polivalente, permitiría aprovechar al máximo una joya, no por menos desconocida, importante para nuestra ciudad, uniéndose unas magníficas vistas del Parque Fluvial del Río Ripoll.

Dentro de las mejoras realizadas, quedaría pendiente la construcción del puente peatonal sobre ambas márgenes y la adecuación para mejorar las medidas de seguridad, en la zona, cuyo desnivel puede provocar algún accidente grave a ciclistas y senderistas.

 

Partido Popular

Aquest partit no ha pogut participar en aquesta edició de l’opinió dels partits.

 

Esquera Alternativa per Barberà- CUP

Pel present i pel futur, és urgent que tornem a donar prioritat a la recuperació i preservació del Parc Fluvial del Ripoll

El 18 de maig de 2018 preníem la decisió política de tallar el trànsit a la carretera de Can Llobateres per l’aparició d’una esquerda al vial. El torrent de Can Llobateres i tots els vessants del seu entorn estan patint des de fa dècades una important erosió que reclama de decisions valentes que, més que situar-se en el curt termini, ho ha de fer en el mig i llarg termini, i en clau de recuperació i preservació natural i ambiental. Ja vam explicar que era una decisió dràstica, preventiva i de seguretat, però que també una oportunitat: posar al centre la riquesa ambiental i la biodiveristat d’un paratge únic al nostre municipi.

Des de l’EAB-CUP no apostem per dedicar recursos públics a arreglar el vial i tornar-lo a obrir al trànsit (unes obres, a més, complexes i amb un altíssim cost econòmic), sinó en recuperar i protegir els seus valors ambientals i naturals. En aquest sentit, proposem que es declari el paratge del Torrent de Can Llobateres com a protegit i sigui una zona d’atmòsfera protegida i d’exclusió del trànsit de vehicles, i treballem en la seva recuperació i preservació.

I a tot l’entorn del Ripoll el que proposem és que torni a ser una prioritat pel govern municipal i el Ple Municipal -ara no ho és, malauradament-, destinant inversions, desenvolupant projectes i reforçant la presència municipal sobre el terreny, permanent i estructural (tant d’Ajuntament, Sabemsa i associacions de Defensa Forestal), com vam fer a l’anterior mandat en tot l’entorn del Ripoll. Per últim, també considerem clau que es doni continuïtat als treballs iniciats per l’EAB-CUP des de la regidoria de Territori i Medi Ambient per generar una eina de planificació urbanística (Pla Especial) que permeti definir, delimitar, preservar i recuperar el Parc Fluvial del Ripoll, en clau ambiental, natural, educativa i de lleure sostenible.

 

Barberà en Comú

Construir un model de ciutat més sostenible.

El tall de trànsit a la carretera de Can Llobateres pel risc d’esllavissament del terreny i les esquerdes en el ferm de la carretera, a causa del procés d’erosió causat per un canvi del règim hídric en la capçalera de la conca del torrent de Can Llobateres, es va produir fa gairebé tres anys.

Ja al desembre de 2016, el Ple Municipal va aprovar una declaració que continua sent vigent, i que fonamentalment, projectava mesures de protecció i preservació de l’espai natural del torrent de Can Llobateres, en col·laboració amb els ajuntaments de Santa Perpètua i Sabadell, i de la seva connexió amb altres espais no urbanitzats del nostre municipi i dels municipis veïns.

Aquest últim aspecte és fonamental, cal desenvolupar un model de ciutat que tingui en compte la preservació i connexió d’espais verds i interconnectats, de gran valor per a la biodiversitat: cal protegir espais com el parc fluvial del Ripoll, l’espai alliberat en superfície per una orbital ferroviària soterrada, i en el futur, la seva connexió amb el bosc de Can Gorgs amb el soterrament de la línia R4, aconseguint una “anella verda” que connecti tots els espais lliures de la nostra ciutat.

Mentrestant, cal continuar fent les accions necessàries per evitar l’empitjorament de l’erosió, i fer un ús sostenible del Torrent i la carretera de Can Llobateres, que amb la desaparició del trànsit rodat, suporta una menor càrrega d’emissions de CO2, i s’ha convertit en un espai guanyat pel lleure dels veïns i veïnes, i més amable per la fauna i la flora.

 

Junts per Catalunya

Aquest partit no ha pogut participar en aquesta edició de l’opinió dels partits.

 

[adrotate group="6"]

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí